Grafická dizajnérka Dejna: So svojím tímom vyhrala Skill Drill, organizovala herný festival Unicon a dokončuje svoju druhú hru.

Miluje pandy, Mafiu a “autobusové hry” a už od malička si kreslila po zošitoch, stole či spolužiakoch. Hranice v jej kreatívnom svete neexistujú. Hoci si vybrala štúdium masmediálnej komunikácie, keď objavila digitálnu maľbu, vedela, že je to pravé. Dejna začala rozmýšľať, ako spojiť vášeň a únik v hernom svete so svojou kariérou. Podala si prihlášku na FMK UCM,  Teóriu digitálnych hier v Trnave a makať na sebe. Prihlásila sa aj do programu Skill Drill, školy tvorby hier, a vďaka vedeniu fakulty získala štipendium a možnosť absolvovať Games Lab v Butterfly Effect program na pozícii grafický dizajnér hier.

Prihláška na FMK a neskôr Games Lab

Začiatky grafického dizajnéra bývajú desivé. A ak nie ste práve extrovert vyžívajúci sa v konverzačných dueloch a vieru vo svoje skúsenosti a talent len získavate, práve vypýtať si feedback a vedieť si ho rozumne zhodnotiť je jedna z najväčších výziev. A hoci je Dejna na prvé zdanie jemná umelecká duša, vrhá sa do situácií, kedy musí čeliť sama sebe, práci s tímom neznámych ľudí a tvrdému feedbacku expertov s väčšou vervou ako mnohí seniori.

Butterfly Effect: Dejna Fašungová - grafický dizajnér hier

Absolvovala školu tvorby hier Skill Drill, kde so svojim prototypom hry Dungeon crawl vyhrali. V 7 členom tíme vytvárali mobilnú hru. Zakončením bol intenzívny 5-týždňový full time job počas ktorého dopracovávali ich projekt pod dozorom mentorov. Za tento mesiac dokázali spraviť hrateľnú vlastnú hru, ktorá sa dá dopracovať do finálneho produktu.
Dejna už od januára denno-denne popri končení vysokej školy a príprave na štátnice tvorí vizuálnu stránku hry v oboch tímoch v GamesLabe. Od Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave získala so spolužiakom štipendium na pokrytie školného u nás v programe. Fakulta sa tak snaží doplniť pre jej talenty možnosti z praxe a podporiť ich budúce uplatnenie. Odbor Teórie digitálnych hier v Trnave je známy aj vďaka game jamom – víkendovým herným hackathonom či festivalu Unicon. Práve prvé skúsenosti nabrala Dejna jeho organizáciou. Prihlášku na FMK preto neľutuje, práve naopak.

Dejnine portfólio nájdeš na https://dejna.carbonmade.com/

 

“Moja škola mi dala hlavne mnohé príležitosti, game jammy a cenné kontakty. Čo sa týka teoretických znalostí mi dala hlavne spoznanie kultúrnych aspektov, pochopenia marketingových procesov a produkcie. Skilldrill, mi dopomohol v mojom upgrade v grafike, no naučil ma aj pracovať v tíme plnom rôznorodých ľudí, prejsť si tvorivým procesom, úspechom aj sklamaním a hlavne ma naučil veľkej trpezlivosti a pracovnej morálke. Do Butterfly Effectu som sa prihlásila hlavne kvôli tomu, aby som efektívne využila posledný semester v škole tak, aby som nabrala cenné skúsenosti, zlepšila skill v grafike, viac sa naučila pracovať v tíme a lepšie pracovať s feedbackom, ktorý dostávam na svoju prácu, v čom mi BE aktívne pomáha. Cieľ, ktorý chcem dosiahnuť po Butterfly effecte, je zamestnať sa vo svojom vysnívanom povolaní, tak mi držte palce. Dejna sa chce vypracovať na herného ilustrátora a získať prácu v hernom štúdiu.“

Čo by podľa nej dobrý grafický dizajnér mal vedieť?

“Mal by vedieť plánovať, rozvrhnúť si čas, počúvať svoj tím a zniesť aj krutý feedback. Doležitá je fantázia a nadšenie do tvorby hier, práca musí človeka baviť. A mal by sa stále posúvať. Ja si robím napríklad teraz oficiálny kurz Adobe Illustrátora, týmto sa chcem upgrade-nuť a naučiť sa aj vektorovú grafiku. A kedže som knihomol veľa čítam, top je konkrétne napríklad kniha Color and Light od Jamesa Gurneyho. Rozoberá, ako sa správa svetlo a aj elementy farebnosti tak, aby ich grafik/umelec vedel správne aplikovať do svojich prác. ”

Jej vzormi v dizajne sú Mišo Ivan, Daniel Mihálik a Daniel Radocha. V Games Labe sa stretla aj s mentormi z fínska – Celiou Holdent, zaoberajúcou sa UX a hrami či jedným z art directorov Rovia – Tatu Petersen-Jessenom.

Kto ju však najviac posúva?

Pali a Peťo Doležalovci, mentori GamesLabu

“Jednoznačne Peter Doležal, pretože mi venoval svoj voľný čas, aj keď nemá žiaden voľný čas a hlavne jeho trpezlivosť, ďalej Marián Kuruc, pretože uňho vidieť vždy ochotu pomôcť a cenné konzultácie a Rastislavovi Jelínkovi za demoličný feedback. Najdrsnejší feedback čo si pamätám som dostala od mentora, ktorého neprezradím, lebo chcem, aby ma mal ešte rád :). Bol to taký tichý feedback, keď moj prvý model v 3D sa celý označil a schoval aby ho nebolo vidno, ale zároveň mi tak chcel ukázať lepšie a iné možnosti.“

Keďže sa chce Dejna živiť kreslením v hernom priemysle a ideálne v štúdiu či firme, ktorá ju núti stále na sebe pracovať a zlepšovať jej skillset, hľadá vhodné možnosti. Rada by si našla prácu ako grafický dizajnér hier. Ak o nejakých príležitostiach vieš, napíš jej na daniela.fasungova@lab.butterflyeffect.sk alebo sa na ňu príď pozrieť na FINAL GATE 15.júna. Medzičasom si prečítaj jej blog o herných novinkách na Redbull.com.

 

PRIHLÁS SA DO GAMES LABU AJ TY

Ďalšie podobné články

Zapíš sa do nášho newslettra a budeš dostávať najnovšie novinky

© Copyright 2019 Butterfly Effect. Všetky práva vyhradené.

Vyber si Lab a zadania, ktoré chceš vypracovať:

Označ témy, ktoré ťa zaujímajú: