Unity programátor Martin: Od testera k programovaniu digitálnych hier

Martin je typ študenta, ktorý sa snaží makať nielen v škole, ale aj mimo nej. Stihol si vyskúšať rolu testera, či spoluorganizoval známu konferenciu TEDx Zlín. Jeho srdcovkou sú však hry. Čím všetkým si prešiel dokým sa stal plnohodnotným Unity programátorom? Aký má vzťah k hrám a čo plánuje do budúcnosti?

Cesta k programovaniu digitálnych hier

Martin si vzťah k hrám začal budovať ešte vo veľmi skorom veku. Prvé hry objavil ešte v érach Windowsu 95, na ktorom hrával tituly ako Doom, Duke Nukem, Wolfenstein, Warcraft, Skyroads a mnoho ďalších. Počas strednej školy objavil programovanie a aj preto si pre vysokoškolské štúdium vybral odbor softvérové inžinierstvo na UTB v Zlíne.  

„Hry vnímam ako určitú formu média, pri ktorej si človek môže precvičiť myseľ, pozornosť, či zažiť veci, ktoré v bežnej realite nezažije a dokonca, pri edukačných hrách, sa aj niečo naučiť. Vzorom je pre mňa každá hra, ktorá poteší cieľového hráča. Inšpirujú ma hlavne ľudia, ktorí sú ochotní odviesť tvrdú prácu spojenú s tvorbou hry a prevziať riziko, že to možno nevyjde.“

Butterfly Effect Martin Panacek Digitalne hry

Za 5 mesiacov vytvorili mobilnú hru

Martin sa dostal do pilotného ročníka Butterfly Effectu na začiatku roku 2017. Pôsobil v GamesLab tíme v roli Unity developera a scrum mastra.

„O Butterfly Effecte som sa dozvedel prostredníctvom reklamy na Facebooku. Keď som si prečítal, kto za programom stojí a o čom program je, hneď som vyplnil prihlášku. Pred Butterfly Effectom som robil automatizovaného testera a vedel som, že na tejto pozícii nechcem zostať. Do programu som sa prišiel zlepšiť vo všetkých smeroch a poriadne zamakať. V tíme sme boli dvaja developeri, dvaja dizajnéri a jedna arťáčka. Každý zastupoval viacero rolí. Napríklad dizajnéri sa starali aj o marketing a analytiku. Na vývoj sme používali scrum.“

S tímom si Martin za päť mesiacov prešiel kompletným procesom vývoja hry od idey až po launch. V júni minulého roka predstavili svetu mobilnú hyper-casual hru Hangry s postavou bojovníka suma v hlavnej úlohe. Úlohou  hráča v hre je čo najrýchlejšie nakŕmiť suma. Čím viac sumo skonzumuje, tým viac energie má na porazenie svojich nepriateľov. Hráč má na porazenie nepriateľov určitý počet pokusov. Ak sa mu to nepodarí na prvýkrát, hráč sa púšťa znova do boja. Hra je k dispozícií na platforme Android.

„Čo sa týka programovania hier alebo programovania vo voľnom čase, vždy som sa učil spôsobom, že som si stanovil cieľ, čo chcem robiť a následne som sa do toho pustil. V prípade, že som niečo nevedel, tak som googlil. Momentálne si viem občas pustiť medzi prácou a školou online kurz programovania na Udemy od Bena Tristema.“

Tvorba hier ho veľmi chytila

„Programovanie digitálnych hier je omnoho zábavnejšie ako robiť normálne aplikácie. Hlavne keď ste herným fanúšikom. Dostávate príležitosť vytvoriť niečo, čo sa môže podobať alebo byť dokonca lepšie ako vaše obľúbené hry. V programe som sa takmer každý deň stretával so situáciami ktoré som predtým neriešil. Pohyboval som sa však v kolektíve výborných ľudí, kde som sa mal od každého čo naučiť. Či už to boli mentori, lab masteri alebo členovia tímu.“

Butterfly Effect Unity programatori digitalne hry

Po skončení programu viedli Martinové kroky späť na univerzitu do Zlína. Plánuje si dokončiť bakalára a popri tom získať prácu producenta hier. Prednedávnom, po menšej prestávke, začal s tímom opäť pracovať na hre Hangry. Martin je jedným z prvých absolventov Butterfly Effectu, všetkých si ich možeš pozrieť v sekcii absolventi. Veríme, že sa Martinovi podarí získať vysnený job producenta. Ak chceš vedieť, ako začať s hrami, neváhaj mu napísať a sleduj ho na jeho LinkedIn.

Ďalšie podobné články

Zapíš sa do nášho newslettra a budeš dostávať najnovšie novinky

© Copyright 2019 Butterfly Effect. Všetky práva vyhradené.

Vyber si Lab a zadania, ktoré chceš vypracovať:

Označ témy, ktoré ťa zaujímajú: