Pre koho je kurz

Pre ľudí, ktorí sa venovali hrám zatiaľ prevažne na amatérskej úrovni a chcú postúpiť na ďalší level. Očakávame základné znalosti v rámci role, ktorú chceš v tíme zastupovať a za to ťa naučíme, ako funguje celý lifecycle herného vývoja. Nech hra nezostane len v šuplíku.

 

Chceš sa dostať do herného businessu
Či už si študent, ktorý si bude hľadať prácu, alebo zamestnanec, ktorý chce zmeniť pracovisko, tento program ti pomôže nájsť si tvoj vysnívaný job v hernom priemysle. Nie len že sa naučíš nové zručnosti, doplníš portfólio o profi projekt, ale aj spoznáš ľudí, ktorí sa živia hrami už teraz.

 

Chceš založiť vlastné herné štúdio
V rámci programu sa  naučíš, čo všetko je potrebné na úspešný herný projekt. Zapojíš sa do slovenskej vývojárskej komunity a zistíš ako úspešne získať investorov či granty.

Role v tíme

  • Herný/á dizajnér/ka

    Budeš navrhovať koncepty a mechaniky hry, tak aby spĺňali cieľ hry. Tým môže byť monetizácia, vzdelávanie alebo niečo iné. Zároveň budeš advokátom hráčov, vyhodnocovať ich feedbacky a dizajnovať ich zážitok z hry.

    Predpoklady

      • Vieš svoje nápady jasne a zrozumiteľne vysvetliť
      • Vieš pracovať s číslami
      • Dokážeš si spraviť poriadný research
      • Máš nahratých aspoň milión hier
      • Máš dobré komunikačné schopnosti
      • Plusom je technický background
  • 2D/3D grafik/čka

    Budeš zodpovedný za vizuálny štýl hry a návrhy UI. Tvojou úlohou nebude len, aby hra bola krásna, ale aby bol vizuál aj funkčný.

    Predpoklady

    • Máš niečo svoje v portfóliu – nemusíš byť profi, stačí, že si vytvoril/a niečo navyše a nie len povinné školské zadania
    • Si tímový hráč/ka – vieš prispôsobiť svoj grafický štýl tak, aby sedel/a do spoločnej tímovej vízie
    • Ovládaš Photoshop, alebo 3ds Max
    • Chceš vedieť, čo robia iní ľudia v tíme
    • Skúsenosti s animáciou sú plus
  • Unity programátor/ka

    Privedieš hru k životu v prostredí Unity3D v programovaciom jazyku C#. Budeš vytvárať sofvérovú architektúru a implementovať dátovú analytiku.

    Predpoklady

    • Ovládaš objektovo orientované programovanie
    • Máš skúsenosti s tvorbou projektu väčšieho ako je zadanie do školy
    • Chceš na sebe makať aj v iných oblastiach ako programovanie
    • Chceš vedieť, čo robia iní ľudia v tíme
  • Producent/ka

    Budeš zodpovedný/á za fungovanie tímu a za komunikáciu so stakeholdermi. Budeš dohliadať na agílne processy a pomáhať riešiť konflikty.

    Predpoklady

    • si organizovaný/á – vieš ako funguje trackovanie taskov, definovanie a prioritizácia cieľov
    • dobré komunikačné schopnosti – vieš jasne odkomunikovať myšlienku a riešiť medziľudské konflikty
    • Si tímov/á hráč/ka – tvoja rola nie je postavená nad ostatné –  skôr naopak
    • Vieš aktívne počúvať druhých
  • Marketér/ka

    Budeš robiť market research a vytvárať marketingovú kampaň. Budeš mať k dispozicií budget, ktorý sa budeš snažiť využiť čo najefektívnejšie.

    Predpoklady

    • vieš pracovať s dátami – kampane nastavujeme podľa reálnych dát, nie podľa dojmov
    • nemáš problém vyjadriť hlavnú myšlienku v krátkom texte
    • Chceš vedieť, čo robia iní ľudia v tíme
    • Technické znalosti editovania obrázkov sú plus

Ako to prebieha

Ako dlho?
  • 5 mesiacov
Kedy sa kurz uskutočňuje?
  • 3x do týždňa, v podvečerných hodínach od 16:00
  • minimálne 10 hodín týždenne samostatnej práce
Kde sa kurz uskutočňuje?

Prečo tento kurz

5 mesiacov personalizovaného mentoringu

Pravideľný feedback od ľudí, ktorí majú roky skúseností v hernom priemysle, vie byť náročný, ale o to viac ťa to posunie ďalej. Nehovoriac o tom, že sa dostaneš do skvelej komunity slovenských vývojárov, ktorá ti bude rada pomáhať aj po ukončení nášho programu.

Prejdeš si celým procesom tvorby hry

Praktické aj teoretické znalosti naprieč celým procesom vývoja hier, od začiatočného výskumu, až po uvedenie na Play Store/ App Store. Vrátane dátovej analýzy, uživateľského testovania a verejných prezentácií.

Zlepšenie soft/hard zručností

Vďaka pôsobeniu v multidisciplinárnom tíme získavaš aj presahy a šírku – od agílnych metód, až po prezentačné schopnosti. Keďže si zakladáme na tímovej práci, počas kurzu absolvuješ viaceré tímové koučingy od skúsených profesionálov z ICF Slovakia.

Čím si prejdeš

  • 1. Analýza herného trhu

    Na začiatku dostaneš zadanie a prejdeš si ho so stakeholdermi. Predtým než začneš vyvíjať hru je potrebné urobiť prieskum trhu. Preskúmať podobné existujúce projekty, zistiť aké sú benchmarky, určiť cieľovku a zadefinovať biznisový model.

  • 2. Tvorba hrateľného prototypu

    V tejto fáze budete v tíme brainstormovať rôzne nápady, ako splniť zadanie čo najefektívnejšie. Keďže sa ťažko odhaduje čo bude fungovať, treba začať vytvárať prototypy. Papierové, digitálne v Adobe XD, alebo rovno v Unity3D.

    Táto fáza sa ukončí eventom, kde svoj research, nápady a prototypy odprezentuješ pred stakeholdermi a ľudmi z biznisu. Potom ostáva už len najťažšia úloha = vybrať ten najlepší nápad.

  • 3. Používateľské testovanie

    Teraz je načase dokončiť implementáciu zákaldnej časti hry. Súčasťou toho je nahratie appky do PlayStore na uzavreté testovanie, aby si vedel/la začať zbierať spätnú väzbu od hráčov. Súbežne začína marketingová kampaň a PR, nech máš v ďalšej fáze čo najväčšie publikum.

    Opäť to zakončí event, tentokrát už verejný, kde ukážeš o čom tvoja/vaša hra bude. Porozprávaš sa priamo s ľudmi, ktorí prototyp už stihli vyskúšať.

  • 4. Uvedenie hry na Google Store/ App Store

    Je načase sprístupniť svoje dielo verejnosti. V otvorenom teste bude sprístupnené verejnosti. Zároveň si vyskúšaš platené kampane na sociálnych sieťach a v Google Ads. Množstvo nových uživateľov ti poskytne kopec informácií, ktoré použiješ pri implementovaní dátovej analytiky.

    Samozrejme, nebude chýbať prezentácia. Tentokrát ukážeš výsledky marketingovej kampane a ako si zapracoval/a spätnú väzbu získanú v testovaní.

  • 5. Analýza dát a finálna iterácia produktu

    Na čo by ti boli všetky tie dáta z predošlej fázy, ak by si ich nevyužil/a na vylepšenie hry? Zapracuješ posledné vylepšenia a zároveň vyhodnotíš úspešnost projektu. Naučíš sa, čo treba spraviť ak by si chcel/a v projekte pokračovať. Od tvorenia pitch decku pre investorov – až po žiadanie grantov.

    Program sa zakončí slávnostným soft launchom, kde odprezentuješ, čo všetko si v tíme stihol/a za posledných 5 mesiacov.

Termín

Začiatok kurzunie je stanovený
Koniec kurzu

Cena

Možnosti platby
Na splátkyod 50mesačne
Jednorázovo2499€
Štipendiumaž 2000

Každý sa môže uchádzať o 1000€ štipendium, ktoré je podmienené vypracovaním zadania. To ti príde na email po vyplnení prihlášky. Pre vybraných študentov pôsobiacich na vysokej škole alebo inej spriatelenej vzdelávacej inštitúcii (absolventi OpenLab a LevelUp, účastníci SGD), je možnosť dosiahnuť štipendium až 2000€ z ceny kurzu.

Program ti môže sprostredkovať zamestnávateľ

Butterfly Effect môže byť súčasťou tvojho rastu vo firme. Prepoj nás s tvojim nadriadeným, a zistíme, aké sú tvoje možnosti. Dnes spolupracujeme na rozvoji zamestnancov s VÚB, Orange, či Tatra Bankou.

Ako sa prihlásiť

1. Odošleš prihlášku

Skontrolujeme tvoju online prihlášku. Zaujíma nás najmä, čo praktické si vytvoril/a a aká silná je tvoja motivácia. Rozhoduje tvoj potenciál, nielen roky praxe. Tu si môžeš prečítať ako si napísať dobrý životopis.

2. Vypracuješ zadanie (ak nemáš portfólio)

Pošleme ti zadanie na vypracovanie. Cieľom je preveriť tvoje zručnosti a motiváciu.

3. Online interview

Ak nás svojim portfóliom alebo vypracovaným zadaním zaujmeš, chceli by sme ťa spoznať aj osobne vo forme krátkeho interview.

Prihláška

Mentori

Táňa Zacharovská Art Director • Bored Monkey

Táňa študovala sochárstvo a priemyselný dizajn na VŠVU a v Media Lab na Aalto University v Helsinkách. Od hernej 2D a 3D grafiky prešla k art direction. Vo svojom portfóliu má práce pre firmy ako Cauldron, Tentacle Studios, 3D People a Pixel Federation. V súčasnosti vyvíja vlastnú vzdelávaciu tabletovú hru Garbage Gobblers.

Butterfly Effect Michal Deak

Michal Deak Unity Programmer • Pixel Federation

Michal začal pracovať pre Pixel Federation ako programátor v roku 2014. Za ten čas prestriedal množstvo projektov a technológií - Emporea (ActionScript 3, Flash), Colab (Unreal Engine 4), TrainStation 1 (ActionScript 3, Haxe, WebGL), RnD Messenger hry (Haxe, WebGL), TrainStation 2 (Unity). Momentálne pracuje na novej pripravovanej hre v Unity.

Pavel Doležal Producer • Pixel Federation

Pavel pracuje v IT už takmer 15 rokov. Pár rokov spravoval client-server prostredia, potom programoval interaktívne moduly, tvoril vizuály a malé hry pre reklamné agentúry. Od roku 2012 produkoval free2play hry pre Pixel Federation. V súčastnosti v Pixel Federation vedie R&D.

Boris Dobiš Coach • YPnet

Boris je samostatný kouč, tréner, mentor a konzultant s prírodovedným vzdelaním so 17ročnou praxou v oblasti korporátneho predaja na Slovensku a v regióne CEE. Pomáha jednotlivcom najmä v oblasti leadershipu, komunikačných a prezentačných zručností, či predaja.

Ján Litecky-Sveda Lead Game Designer • Pixel Federation

Jano je lead game designer v najväčšom slovenskom hernom štúdiu. Pochádza z bohatého zázemia stolných hier a LARP-ov, z čoho plynulo prešiel do sveta počítačových hier. Doma je ako vo vytváraní herných mechaník, tak v naratívnom dizajne. Tieto sily využíva pri spoluvedení najúspešnejšieho Pixel Federation projektu Diggy's Adventure a pri určovaní tónu a vízie ostatných firemných projektov.

Svetlana Poláková Coach • TerraClarity

Svetlana je profesionálna koučka, mentorka a konzultantka. Vyštudovala manažment v zahraničí a od roku 2017 vedie neziskovú organizáciu. Vďaka skúsenostiam z bisnis sveta ponúka výkonným manažérom, či podnikateľom pohľad človeka, ktorý vidí veci s odstupom a nadhľadom.

Ďalšie podobné kurzy

Budúcnosť e-commerce: Pochopenie zákazníka a produktu do hĺbky 4 týždne • 8 stretnutí

Zoznám sa so svetom marketingovej automatizácie a dátovej analytiky. Vyskúšaj si top UX/UI praktiky. Získaj vhľad do behaviorálnej analytiky.

Apps Lab 5 mesiacov • 20 hodín týždenne

Vstúp do sveta startupov, dizajnu a technológí! Počas 5 mesiacov si prejdeš celým procesom vývoja iOS, Android alebo hybridnej aplikácie, od idey až po vydanie na App Store. V tíme budeš pracovať na reálnom zadaní od stakeholdera pod vedením skúsených mentorov z biznisu. Dostaneš reálne zadanie a makať budeš v tíme s ďalšími grafikmi/fičkami, dizajnérmi/kami, programátormi/kami a biznis ľuďmi. Program je vhodný pre študentov aj pracujúcich ľudí.

Zapíš sa do nášho newslettra a budeš dostávať najnovšie novinky

© Copyright 2022 Butterfly Effect. Všetky práva vyhradené.

Vyber si Lab a zadania, ktoré chceš vypracovať:

Odoberaj newsletter