Pre koho je kurz

Pre ľudí, ktorí sa venovali hrám zatiaľ prevažne na amatérskej úrovni a chcú postúpiť na ďalší level. Očakávame základné znalosti v rámci role, ktorú chceš v tíme zastupovať a za to ťa naučíme, ako funguje celý lifecycle herného vývoja. Nech hra nezostane len v šuplíku.

 

Chceš sa dostať do herného businessu
Či už si študent, ktorý si bude hľadať prácu, alebo zamestnanec, ktorý chce zmeniť pracovisko, tento program ti pomôže nájsť si tvoj vysnívaný job v hernom priemysle. Nie len že sa naučíš nové zručnosti, ale aj si doplníš portfólio o profi projekt a spoznáš ľudí, ktorí sa hrami už teraz živia.

 

Chceš založiť vlastné herné štúdio
V rámci programu sa  naučíš, čo všetko je potrebné na úspešný herný projekt. Zapojíš sa do slovenskej vývojárskej komunity a zistíš aj ako úspešne získať investorov či granty.

Role v tíme

  • Herný dizajnér

    Budeš navrhovať koncepty a mechaniky hry, tak aby spĺňali ciel hry. Tým môže byť monetizácia, vzdelávanie alebo niečo iné. Zároveň budeš advokátom hráčov, vyhodnocovať ich feedbacky a dizajnovať ich zážitok z hry.

    Predpoklady

      • Vieš svoje nápady jasne a zrozumiteľne vysvetliť
      • Vieš pracovať s číslami
      • Dokážeš si spraviť poriadný research
      • Máš nahratých aspoň milión hier
      • Máš dobré komunikačné schopnosti
      • Plusom je technický background
  • 2D/3D grafik

    Budeš zodpovedný za vizuálny štýl hry a návrhy UI. Tvojou úlohou nebude len, aby hra bola krásna, ale aby bol vizuál aj funkčný.

    Predpoklady

    • Máš niečo svoje v portfóliu – nemusíš byť profi, stačí, že si už spravil aspoň niečo dobré okrem povinných školských zadaní
    • Si tímový hráč – vieš prispôsobiť svoj grafický štýl tak, aby sedel do spoločnej tímovej vízie
    • Ovládaš Photoshop, a/alebo 3ds Max
    • Chceš vedieť, čo robia iní ľudia v tíme
    • Skúsenosti s animáciou sú plus
  • Unity programátor

    Privedieš hru k životu v prostredí Unity3D v programovaciom jazyku C#. Budeš vytvárať sofvérovu architektúru a implementovať dátovú analytiku.

    Predpoklady

    • Ovládaš objektovo orientované programovanie
    • Máš skúsenosti s tvorbou projektu väčšieho ako len zadanie do školy
    • Chceš na sebe makať aj v iných oblastiach ako programovanie
    • Chceš vedieť, čo robia iní ľudia v tíme
  • Producent

    Budeš zodpovedný za fungovanie tímu a za komunikáciu so stakeholdermi. Budeš dohliadať na agílne processy a pomáhať riešiť konflikty.

    Predpoklady

    • si organizovaný – vieš ako funguje trackovanie taskov, definovanie a prioritizácia cieľov
    • dobré komunikačné schopnosti – vieš jasne odkomunikovať myšlienku a riešiť medziľudské konflikty
    • Si tímový hráč – tvoja rola nie je postavená nad ostatné v tíme, skôr naopak
    • Vieš aktívne počúvať druhých
  • Marketér

    Budeš robiť market research a vytvárať marketingovú kampaň. Budeš mať k dispozicií budget, ktorý sa budeš snažiť čo najefektívnejśie využiť.

    Predpoklady

    • vieš pracovať s dátami – kampane nastavujeme podľa reálnych dát, nie podľa dojmov
    • nemáš problém vyjadriť hlavnú myšlienku aj v krátkom texte
    • Chceš vedieť, čo robia iní ľudia v tíme
    • Technické znalosti editovania obrázkov sú plus

Ako to prebieha

Ako dlho?
  • 5 mesiacov
Kedy sa kurz uskutočňuje?
  • 3x do týždňa, v podvečerných hodínach od 16:00
  • minimálne 10 hodín týźdenne samostatnej práce
Kde sa kurz uskutočnuje?

Prečo tento kurz

5 mesiacov personalizovaného mentoringu

Pravideľný feedback od ľudí, ktorí majú roky skúseností v hernom priemysle, vie byť náročný, ale o to viacej ťa to posunie ďalej. Nehovoriac o tom, že sa dostaneš do skvelej komunity slovenských vývojárov, ktorá ti bude rada pomáhať aj dávno po ukončení nášho programu.

Prejdeš si celým procesom tvorby hry

Praktické aj teoretické znalosti naprieč celým procesom vývoja hier, od začiatočného výskumu, až po uvedenie na Play Store/ App Store. Vrátane dátovej analýzy, uživateľského testovania a verejných prezentácií.

Zlepšenie soft/hard zručností

Vďaka pôsobeniu v multidisciplinárnom tíme získavaš aj presahy a šírku – od agílnych metód, až po prezentačné schopnosti. Keďže si zakladáme na tímovej práci počas kurzu absolvuješ viaceré tímové koučingy od skúsených profesionálov z ICF Slovakia.

Čím si prejdeš

  • Výskum trhu

    Na začiatku dostaneš zadanie a prejdeš si ho so stakeholdermi. Predtým než začneš vyvíjať hru treba ale aj spraviť prieskum trhu. Preskúmať podobné existujúce projekty, zistiť aké sú benchmarky, určiť cieľovku a zadefinovať biznisový model.

  • Prototypovanie

    V tejto fáze budete v tíme brainstormovať rôzne nápady, ako splniť zadanie čo najefektívnejšie. Keďže sa ťažko odhaduje čo bude naozaj aj fungovať, treba zača´t vytvárať prototypy, či už papierové, digitálne v Adobe XD alebo rovno v Unity3D.

    Táto fáza sa ukončí eventom, kde svoj research, nápady a prototypy odprezentuješ pred stakeholdermi a ľudmi z biznisu. Po tom zostáva už len ťažká úloha vybrať ten najlepší nápad.

  • Uživatelské testovanie

    Teraz je načase dokončiť implementáciu zákaldnej časti hry. Súčasťou toho je aj nahratie appky na PlayStore na uzavreté testovanie, aby si vedel začať zbierať spätnú väzbu aj od hráčov. Zároveň sa začína marketingová kampaň a PR, nech máš v ďalšej fáze čo najväčšie publikum.

    Opäť to zakončí event, tentokrát už verejný, kde ukážeš o čom vaša hra bude. Porozprávaš sa priamo s ľudmi, ktorý prototyp už stihli vyskúšať.

  • Zverejnenie na Play Store/ App Store

    Je načase sprístupniť svoje dielo verejnosti. V open teste bude sprístupnené verejnosti  a zároveň si vyskúšaš aj platené kampane na sociálnych sieťach a v Google Ads. Množstvo nových uživateľov ti poskytne kopec informácií, keďže zároveň budeš implementovať dátovú analytiku.

    Samozrejme aj teraz nebude chýbať prezentácia. Tentokrát ukážeš výsledky marketingovej kampane a ako si zapracoval spätnú väzbu získanú v testovaní.

  • Analýza dát a finálna iterácia produktu

    Na čo by vám boli všetky tie dáta z predošlej fázy, ak by si ich nevyužil na vylepšenie hry? Zapracuješ posledné vylepšenia a zároveň vyhodnotíš úspešnost projektu. Naučíš sa, čo treba spraviť ak by si chceli v projekte pokračovať. Od tvorenia pitch decku pre investorov, až po žiadanie grantov.

    Program sa zakončí slávnostným soft launchom, kde odprezentuješ, čo všetko ste v tíme stihli za posledných 5 mesiacov.

Termín

Začiatok kurzuSeptember 2021
Koniec kurzuJanuár 2022

Cena

Možnosti platby
Na splátkyod 100€ mesačne
Jednorázovo2499€
Štipendium80%
Chceš dostať štipendium?

Pre vybraných študentov pôsobiacich na vysokej škole, je možnosť kompenzovať až 80% hodnoty kurzu. Ak si študentom,  uveď svoju univerzitu vo formulári nižšie.
V prípade, že nie si študent, neváhaj. Pre teba, máme možnosť získania 50% z celkovej ceny kurzu. Vďaka naším partnerom je štipendiami pokrytých až 42% z celkovej sumy študentských poplatkov. Takže tvoje šance sú vysoké, len treba vyplniť prihlášku a ukázať nám, čo v tebe je.

Program ti môže sprostredkovať zamestnávateľ

Butterfly Effect môže byť súčasťou tvojho rastu vo firme. Nakontaktuj nás na tvojho nadriadeného, a zistíme, aké sú tvoje možnosti. Dnes spolupracujeme na rozvoji zamestnancov s VÚB, Orange, či Tatra Bankou.

Ako sa prihlásiť

1. Odošleš príhlášku

Skontrolujeme tvoju online prihlášku. Zaujíma nás najmä, čo praktické už máš za sebou a akú motiváciu v sebe máš. Rozhoduje tvoj potenciál, nielen roky praxe. Tu si môžeš prečítať ako si napísať dobrý životopis.

2. Vypracuješ zadanie (ak nemáš portfólio)

Pošleme ti zadanie na vypracovanie. Cieľom je preveriť tvoje zručnosti a motiváciu.

3. Online interview

Ak nás svojim portfóliom/alebo vypracovaným zadaním zaujmeš, chceli by sme ťa spoznať aj osobne vo forme krátkeho interview.

Prihláška

Prihláška stále beží! Doplňujeme posledné role v tímoch.

Mentori

Táňa Zacharovská Art Director • Bored Monkey

Táňa študovala sochárstvo a priemyselný dizajn na VŠVU a v Media Lab na Aalto University v Helsinkách. Od hernej 2D a 3D grafiky prešla k art direction. Vo svojom portfóliu má práce pre firmy ako Cauldron, Tentacle Studios, 3D People a Pixel Federation. V súčasnosti vyvíja vlastnú vzdelávaciu tabletovú hru Garbage Gobblers.

Butterfly Effect Michal Deak

Michal Deak Unity Programmer • Pixel Federation

Michal začal pracovať pre Pixel Federation ako programátor v roku 2014. Za ten čas prestriedal množstvo projektov a technológií - Emporea (ActionScript 3, Flash), Colab (Unreal Engine 4), TrainStation 1 (ActionScript 3, Haxe, WebGL), RnD Messenger hry (Haxe, WebGL), TrainStation 2 (Unity). Momentálne pracuje na novej pripravovanej hre v Unity.

Pavel Doležal Producer • Pixel Federation

Pavel pracuje v IT už takmer 15 rokov. Pár rokov spravoval client-server prostredia, potom programoval interaktívne moduly, tvoril vizuály a malé hry pre reklamné agentúry. Od roku 2012 produkoval free2play hry pre Pixel Federation. V súčastnosti v Pixel Federation vedie R&D.

Boris Dobiš Coach • YPnet

Boris je samostatný kouč, tréner, mentor a konzultant s prírodovedným vzdelaním so 17ročnou praxou v oblasti korporátneho predaja na Slovensku a v regióne CEE. Pomáha jednotlivcom najmä v oblasti leadershipu, komunikačných a prezentačných zručností, či predaja.

Ján Litecky-Sveda Lead Game Designer • Pixel Federation

Jano je lead game designer v najväčšom slovenskom hernom štúdiu. Pochádza z bohatého zázemia stolných hier a LARP-ov, z čoho plynulo prešiel do sveta počítačových hier. Doma je ako vo vytváraní herných mechaník, tak v naratívnom dizajne. Tieto sily využíva pri spoluvedení najúspešnejšieho Pixel Federation projektu Diggy's Adventure a pri určovaní tónu a vízie ostatných firemných projektov.

Svetlana Poláková Coach • TerraClarity

Svetlana je profesionálna koučka, mentorka a konzultantka. Vyštudovala manažment v zahraničí a od roku 2017 vedie neziskovú organizáciu. Vďaka skúsenostiam z bisnis sveta ponúka výkonným manažérom, či podnikateľom pohľad človeka, ktorý vidí veci s odstupom a nadhľadom.

Ďalšie podobné kurzy

Apps Lab 5 mesiacov • 20 hodín týždenne

Vstúpte do sveta startupov, dizajnu a technológí! Počas 5 mesiacov si prejdete celým procesom vývoja iOS, Android alebo hybridnej aplikácie, od idey až po vydanie na App Store. V tíme budete pracovať na reálnom zadaní od stakeholdera pod vedením skúsených mentorov z biznisu. Dostanete reálne zadanie a makať budete v tíme s ďalšími grafikmi, dizajnérmi, programátormi a biznis ľuďmi. Program je vhodný pre študentov aj pracujúcich ľudí.
Najbližší termín: 3 septembra, 2021

Úvod do UX dizajnu 4 týždne • 7 stretnutí

Zaujíma vás svet UX? Kurz zložený z 5 workshopov a 2 prednášok vás ním prevedie. Od všeobecnejšieho úvodu prejdete do hĺbky zákazníckého výskumu, naučíte sa ako inovovať, ako kreatívne myslieť, ako postaviť funkčný prototyp a efektívne zvládnuť testovanie. Kurz je vhodný pre ašpirujúcich UX dizajnérov, startupistov, alebo produktových, projektových, či marketingových manažérov.
Najbližší termín: 20 septembra, 2021

Úvod do vývoja moderných iOS aplikácií 7 týždňov • 7 stretnutí

V rámci tohto kurzu sa naučíte ako vytvoriť, otestovať a distribuovať iOS aplikáciu, osvojíte si best practices a naučíte sa industry štandardy aplikované pri vývoji mobilných aplikácií. Tento kurz je vhodný pre začínajúcich, ale aj pokročilých programátorov mobilných aplikácií.
Najbližší termín: 12 októbra, 2021

Zapíš sa do nášho newslettra a budeš dostávať najnovšie novinky

© Copyright 2021 Butterfly Effect. Všetky práva vyhradené.

Vyber si Lab a zadania, ktoré chceš vypracovať:

Odoberaj newsletter