Pre koho je kurz

Tento kurz je rovnako vhodný pre začiatočníkov v oblasti UX, ako aj pre ľudí s istými poznatkami. Kým tí menej skúsení si objasnia základy, profesionálom pomôže vyjasniť pojmy a postupy v oblasti UX.

Projektoví, produktoví a marketingoví manažéri
Porozumieš, kedy je vhodné zákaznícky výskum použiť, a ako vďaka UX prístupu agílne inovovať.

UX dizajnéri, začiatočníci
Odštartuješ svoju cestu za dizajnovým zmýšľaním a nájdeš v sebe skrytý dizajnérsky potenciál.

Startupisti
Naučíš sa overovať svoje nápady s existujúcimi a potenciálnymi klientmi, definovať a identifikovať problémy.

Ako to prebieha

Ako dlho?
  • Kurz trvá 4 týždne.
Kedy sa kurz uskutočňuje?
  • V podvečerných hodinách od 17:00 do 20:00 (pondelky a stredy).
Koľko stretnutí?
  • Kurz je vyskladaný z 5 workshopov a 2 prednášok – workshop = stretko na ktorom sa budeš ako celá skupina zapájať do aktivít a diskusií, ktorú vedie skúsený mentor. Jedná sa o interaktívnu formu vzdelávania, kde reálne skúšaš, testuješ, navrhuješ, dizajnuješ – učíš sa a zdokonaľuješ
  • Počet miest na kurze je limitovaný. Tak aby sa mentor na workshope reálne dokázal venovať každému z vás. O feedbacky a rady určite nebude núdza.
Kde sa kurz uskutočňuje?
  • Kurz prebieha v online prostredí, za pomoci komunikačného nástroja Google
  • Spúšťame aj offline kurz – ten sa uskutoční v prijemných priestoroch bratislavského HubHubu v Twin City C

Toto je obsah

  • 1. Začíname s UX

    3h Workshop, Lukáš Miško, Denis Talár

    V tomto workshope sa najskôr zahĺbiš do pojmu User Experience. Čo to vlastne je ako vyzerajú UX metodiky. Svoj pohľad rozšíriš aj o Customer Experience. Pozrieš sa na metodiku zákaznícky orientovaného dizajnu, aké kroky obsahuje a ako vzniká projekt, ktorý je založený na zákaznických potrebách. Na záver sa pozrieš ako pred štartom projektu zahrnúť rôzne uhly pohľadu.


    Čo sa naučíš na workshope?

    • Ako prebieha UX projekt od výskumu, cez prototypovanie, až po spustenie a optimalizáciu
    • Ako správne nastaviť úspešný UX projekt?
    • Aké sú prvé kroky pred tým, ako môžeš vôbec začať?
  • 2. Zákaznícky výskum

    3h Workshop, Dominika Malejčíková, Lukáš Oškera

    V tomto workshope sa naučíš realizovať zákaznícky výskum od A po Z. Naučíš sa ako vybrať správnych ľudí, ako zvoliť správny spôsob výskumu, aké otázky si položiť. Prejdeš si cez niekoľko metód organizácie a zápisu údajov. Na záver si prakticky overíš dáta, ktoré si pozbieral. 

     

    Čo sa naučíš na workshope?

    • Vyberieš formu výskumu, identifikuješ zákazníkov, vytvoríš strategický plán
    • Vyskúšaš si výskum v realite
    •  Identifikuješ kľúčové informácie z množstva pozbieraných dát
  • 3. Kreativita a inovácie v UX

    3h Workshop

    Kreativitu máme v sebe všetci. Workshop zameraný na ideáciu ti ukáže techniky a postupy, pomocou ktorých v sebe objavíš kreatívneho ducha. Naučíš sa, ako samostatne, alebo v skupine objavovať nové riešenia. Povieme si, ako zorganizovať efektívne stretnutia, či už v online, alebo v skutočnom svete. 

    Čo sa naučíš na workshope?

    • Že všetci vieme kresliť alebo kradnúť
    • Rôznorodé techniky a postupy, ktoré odomknú tvoje kreatívne zmýšlanie
    • Ako popísať a odprezentovať nápad / ako vybrať najlepší nápad
    • Metódy pre organizovanie efektívnych kreatívnych stretnutí (online / offline)
  • 4. Informačná architektúra

    3h Prednáška, Martin Krupa

    Osvojíš si základné procesy UX dizajnu vo fáze prípravy štruktúry a obsahu na web. Dozvieš sa, prečo je dôležité zamýšľať sa nad  navigáciou na webe.

    Čo sa naučíš na workshope?

    • Nadizajnovať štruktúru a obsah webu na základe pozbieraných dát
    • Otestovať návrh navigácie s reálnymi používateľmi
    • Rozhodnúť sa na základe iterácii
  • 5. Content toolbox

    3h Prednáška, Oliver Meres

    Naučíš sa ako pripraviť obsah. Otestuješ svoje návrhy, aby si si ich vedel odargumentovať pred klientmi.

    Čo sa na workshope naučíš?

    • Čo je to zrozumiteľnosť a prečo je dôležitá
    • Ako vyzerá kvalitný obsah
    • Aké druhy obsahu poznáme a ako k nim pristupovať
    • Ako vám pomôže copywriter
    • Ako vyzerá proces prípravy obsahu krok po kroku
    • Aké nástroje pri príprave obsahu potrebuješ
    • Čo sledovať a ako sa zlepšovať
  • 6. Prototypovanie v online nástroji

    3h Workshop, Veronika Pelcová

    Počas pár hodín si vyskúšaš prototypovanie v online nástroji: naučíš sa zdigitalizovať svoje nápady, vytvoríš si vlastný klikateľný prototyp, ktorý si následne na ďalšej hodine budeš validovať na zákazníkoch.

    Čo sa na workshope naučíš?

    • Ako si vybrať správnu formu prototypu
    • Vysvetlíme si, kedy je vhodné použiť papierový prototyp a kedy klikateľný na názorných ukážkach
    • Vytvárať klikateľný prototyp
    • Dostaneš podrobný návod na to, ako takýto prototyp zhotoviť
  • 7. Testovanie

    3h Workshop, Michaela Kočiová, Veronika Pelcová

    Naučíš sa, ako správne viesť testovanie použiteľnosti, čo všetko budeš potrebovať a ako sa naň pripraviť. Na workshope si tiež otestuješ prototyp z predošlého workshopu s reálnymi používateľmi.

    Čo sa naučíš na workshope?

    • Ako sa pripraviť na testovanie použiteľnosti
    • Povieme si užitočné zásady a poukážeme na chyby, ktoré sa stávajú počas testovania
    • Ako vytvoriť hypotézy a napísať scenár pre testovanie
    • Ukážeme si postupy, ako vytvoriť dobrý scenár
    • Viesť testovanie použiteľnosti (Guerrilla testing)
    • Vyskúšaš si testovanie na vlastnej koži
    • Zhodnotiť výsledky testovania
    • Prioritizovať zistenia, a ako ďalej pokračovať v projekte

Termíny

Začiatok kurzu
11.10.  2021vypredané
17. 1. 2022otvorené prihlasovanie

Cena

Ponuka
Online kurz v prostredí Google Meets349 €

Prihláška


Mentori

Michaela Kočiová Head Of Design • Sygic

Miška je User Experience dizajnérka, podľa ktorej je dobrý dizajn založený na potrebách ľudí, ako aj potrebách biznisu. Tvorbe produktov a služieb sa venuje už vyše 10 rokov. Design je podľa Mišky témou, ktorú má zmysel podporovať a vzdelávať v nej. A to je aj jedným z dôvodov, prečo spoluzaložila Slovenskú User Experience Asociáciu.

Veronika Pelcová UX Designer • Itera

Veronika je UX dizajnérka v bratislavskej Itere, do ktorej prešla z agentúrneho prostredia. V tíme s developermi a testermi pomáha navrhovať a automatizovať procesy riešenia poistných udalostí pre najväčšiu nórsku poisťovňu. Rada sa venuje workshopom, ktoré sa tešia veľkej obľube u jej technicky orientovaných kolegov.

Butterfly Effect Andrej Garaj

Andrej Garaj UX Designer • Sygic

Andrej je dizajnér používateľskej skúsenosti v Sygicu, kde spolu s kolegami vyvíjajú navigáciu pre milióny používateľov. Okrem bežnej dizajnérskej práce má rád rôznodé metodiky a nové dizajnérske postupy. Je veľkým fanúšikom dizajn šprintu a dizajnérskych workshopov, ktoré prinášajú efektivitu a poriadok. Svoj voľný čas venuje Butterfly Effectu alebo Inováciam Bratislavy, kde pomáha ako UX konzultant.

Martin Krupa Founder, UX Designer • Ui42

Martin sa internetu a webom venuje profesionálne od roku 1996. V roku 1997 založil webovú agentúru ui42, kde je riaditeľom. Od roku 2008 sa intenzívne venuje UX a použiteľnosti. Pod jeho vedením v ui42 prebehlo vyše 100 dní testovaní použiteľnosti. Prednáša na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Je spoluzakladateľom Slovenskej UX asociácie (SUXA).

Oliver Meres Managing Editor • Folk.ad

Oliver si vďaka svojej láske k slovám prešiel pozíciami copywritera a content stratéga v UX až k produkcii veľkých content marketingových kampaní a magazínov. Má za sebou sériu úspešných digitálnych produktov, rozumie použiteľnosti webov a aplikácií a vie efektívne destilovať zložité myšlienky do pár slov.

Lukáš Miško Interaction Designer • Lighting Beetle

Lukáš s UX začínal v online marketingovej agentúre Basta digital, no už po pár mesiacoch prešiel do spoločnosti Profesia, kde pôsobil ako produktový dizajnér. Aktuálne pracuje vo firme Lighting Beetle ako Interaction Designer. Lukáš dizajnu nemá dosť a vo svojom voľnom čase organizoval Sketch meetupy, pomáha pri ByDesign Conference, rozbehol s kamošmi Design Sprint a aktívne rozbieha ďalšie projekty.

Lukáš Oškera Interaction Designer • Lighting Beetle

Lukáš vyštudoval Fakultu informatiky a informačných technológií STU a už počas štúdia našiel svoju vášeň v UX, ktorému sa dnes venuje. V práci rád uplatňuje metódy kritického myslenia a okrem riešenia problémov s použiteľnosťou sa snaží nazerať aj do problematiky produktov samotných. V agentúre Lighting Beetle, kde pracoval na projektoch pre bankovníctvo, telco či štátny sektor, pôsobí ako interaction designer.

Dominika Malejčíková UX Researcher • Lighting Beetle

Študovala psychológiu a na weby či appky sa pozerá v prvom rade z pohľadu zákazníka. Dominika sa venuje dizajnovaniu používateľskej skúsenosti so zameraním na výskumnú časť. V Lighting Beetle* pracuje ako UX Researcher a rada pretvorí hŕbu kvalitatívnych dát na vizuálny poriadok.

Denis Talár Interaction Designer • Lighting Beetle

Denis je UX dizajnér v agentúre Lighting Beetle*, kde s tímom dizajnuje používateľskú skúsenosť webov a aplikácií pre veľkých slovenských a zahraničných klientov. Na dizajne má najradšej to, že prostredníctvom neho môžeme spraviť životy ľudí jednoduchšie a krajšie. Okrem dizajnovania má v obľube testovanie a prepájanie kvalitatívnych dát s kvantitatívnymi.

Ďalšie podobné kurzy

Apps Lab 5 mesiacov • 20 hodín týždenne

Vstúp do sveta startupov, dizajnu a technológí! Počas 5 mesiacov si prejdeš celým procesom vývoja iOS, Android alebo hybridnej aplikácie, od idey až po vydanie na App Store. V tíme budeš pracovať na reálnom zadaní od stakeholdera pod vedením skúsených mentorov z biznisu. Dostaneš reálne zadanie a makať budeš v tíme s ďalšími grafikmi/fičkami, dizajnérmi/kami, programátormi/kami a biznis ľuďmi. Program je vhodný pre študentov aj pracujúcich ľudí.

Games Lab 5 mesiacov • 20 hodín týždenne

Láka ťa vidina tvorby hier za pomoci skúsených mentorov z herného sveta? Chcel/a by si “publishnúť” svoju prvú hru? V Games Labe si za 5 mesiacov prejdeš celým procesom vývoja hry, od analýzy trhu, tvorby hrateľného prototypu, užívateľského testovania, až po jeho uvedenie na trh. Dostaneš reálne zadanie a makať budeš v tíme s ďalšími grafikmi/fičkami, programátormi/kami, game dizajnérmi/kami a product ownermi/kami. Program je vhodný pre študentov aj pracujúcich ľudí.
Najbližší termín: 7 februára, 2022

Zapíš sa do nášho newslettra a budeš dostávať najnovšie novinky

© Copyright 2021 Butterfly Effect. Všetky práva vyhradené.

Vyber si Lab a zadania, ktoré chceš vypracovať:

Odoberaj newsletter