Pre koho je kurz?

Tento kurz je rovnako vhodný pre začiatočníkov v oblasti UX, ako aj pre ľudí s istými poznatkami. Kým tí menej skúsení si objasnia základy, profesionálom pomôže vyjasniť pojmy a postupy v oblasti UX.

Projektoví, produktoví a marketingoví manažéri
Porozumiete, kedy je vhodné zákaznícky výskum použiť, a ako vďaka UX prístupu agílne inovovať.

UX dizajnéri, začiatočníci
Odštartujete svoju cestu za dizajnovým zmýšľaním a nájdete v sebe skrytý dizajnérsky potenciál.

Startupisti
Naučíte sa overovať vaše nápady s existujúcimi a potenciálnymi klientmi, definovať a identifikovať problémy.

Ako to prebieha?

  • Kurz je vyskladaný z 5 workshopov a 2 prednášok – workshop = stretko na ktorom sa budete ako celá skupina zapájať do aktivít a diskusií, ktorú vedie skúsený mentor – čiže jedná sa o interaktívnu formu vzdelávania, kde reálne skúšate, testujete, navrhujete, dizajnujete – učíte sa a zdokonaľujete

  • Počet miest na kurz je limitovaný,  aby sa mentor na workshope reálne dokázal venovať každému z vás takže o feedbacky a rady určite nebude núdza

Ako dlho?
  • Kurz trvá 4 týždne.
Kedy sa kurz uskutočňuje?
  • V podvečerných hodinách od 17:00 do 20:00 (utorky a štvrtky).
Koľko stretnutí?
  • Kurz je vyskladaný z 5 workshopov a 2 prednášok – workshop = stretko na ktorom sa budete ako celá skupina zapájať do aktivít a diskusií, ktorú vedie skúsený mentor – čiže jedná sa o interaktívnu formu vzdelávania, kde reálne skúšate, testujete, navrhujete, dizajnujete – učíte sa a zdokonaľujete

  • Počet miest na kurz je limitovaný,  aby sa mentor na workshope reálne dokázal venovať každému z vás takže o feedbacky a rady určite nebude núdza
Kde sa kurz uskutočňuje?
  • Kurz prebieha v online prostredí, za pomoci komunikačného nástroja ZOOM.

Toto je obsah

  • 1. Začíname s UX

    3h Workshop, Michal Blažej

    V tomto workshope sa najskôr zahĺbime do pojmu User Experience. Čo to vlastne je ako vyzerajú UX metodiky. Svoj pohľad rozšírime aj o Customer Experience. Pozrieme sa na metodiku zákaznícky orientovaného dizajnu, aké kroky obsahuje a ako vzniká projekt, ktorý je založený na zákazníckych potrebách. Na záver sa pozrieme ako pred štartom projektu zahrnúť rôzne uhly pohľadu.


    Čo sa naučíte na workshope?

    • Ako prebieha UX projekt od výskumu, cez prototypovanie, až po spustenie a optimalizáciu
    • Ako správne nastaviť úspešný UX projekt?
    • Aké sú prvé kroky pred tým, ako môžete vôbec začať?
  • 2. Zákaznícky výskum

    3h Workshop, Michal Blažej

    V tomto workshope sa naučíme realizovať zákaznícky výskum od A po Z. Naučíme sa ako vybrať správnych ľudí, ako zvoliť správny spôsob výskumu, aké otázky si položiť. Prejdeme si cez niekoľko metód organizácie a zápisu údajov. Na záver si prakticky overíme dáta, ktoré sme pozbierali. 

     

    Čo sa naučíte na workshope?

    • Vyberiete formu výskumu, identifikujete zákazníkov, vytvoríte strategický plán
    • Vyskúšate si výskum v realite
    •  Identifikujete kľúčové informácie z množstva pozbieraných dát
  • 3. Kreativita a inovácie v UX

    3h Workshop, Andrej Garaj

    Kreativitu máme v sebe všetci. Workshop zameraný na ideáciu vám ukáže techniky a postupy, pomocou ktorých v sebe objavíte kreatívneho ducha. Naučíte sa, ako samostatne, alebo v skupine objavovať nové riešenia. Povieme si, ako zorganizovať efektívne stretnutia, či už v online, alebo v skutočnom svete. 

    Čo sa naučíte na workshope?

    • Že všetci vieme kresliť alebo kradnúť
    • Rôznorodé techniky a postupy, ktoré odomknú vaše kreatívne zmýšlanie
    • Ako popísať a odprezentovať nápad / ako vybrať najlepší nápad
    • Metódy pre organizovanie efektívnych kreatívnych stretnití (online / offline)
  • 4. Informačná architektúra

    3h Prednáška, Martin Krupa

    Osvojíte si základné procesy UX dizajnu vo fáze prípravy štruktúry a obsahu na web. Dozviete sa, prečo je dôležité zamýšľať sa nad  navigáciou na webe.

    Čo sa naučíte na workshope?

    • Nadizajnovať štruktúru a obsah webu na základe pozbieraných dát
    • Otestovať návrh navigácie s reálnymi používateľmi
    • Rozhodnúť sa na základe iterácii
  • 5. Content toolbox

    3h Prednáška, Oliver Meres

    Naučíte sa ako pripraviť obsah. Otestujete svoje návrhy, aby ste si ich vedeli odargumentovať pred klientmi.

    Čo sa na workshope naučíte?

    • Čo je to zrozumiteľnosť a prečo je dôležitá
    • Ako vyzerá kvalitný obsah
    • Aké druhy obsahu poznáme a ako k nim pristupovať
    • Ako vám pomôže copywriter
    • Ako vyzerá proces prípravy obsahu krok po kroku
    • Aké nástroje pri príprave obsahu potrebujete
    • Čo sledovať a ako sa zlepšovať
  • 6. Prototypovanie v online nástroji

    3h Workshop, Andrej Garaj

    Počas pár hodín si vyskúšate prototypovanie v online nástroji: naučíte sa zdigitalizovať svoje nápady, vytvoríte si vlastný klikateľný prototyp, ktorý si následne na ďalšej hodine budete validovať na zákazníkoch.

    Čo sa na workshope naučíte?

    • Ako si vybrať správnu formu prototypu
    • Vysvetlíme si, kedy je vhodné použiť papierový prototyp a kedy klikateľný na názorných ukážkach
    • Vytvárať klikateľný prototyp
    • Dostanete podrobný návod na to, ako takýto prototyp zhotoviť
  • 7. Testovanie

    3h Workshop, Michaela Kočiová / Veronika Pelcová

    Naučíte sa, ako správne viesť testovanie použiteľnosti, čo všetko budete potrebovať a ako sa naň pripraviť. Na workshope si tiež otestujete prototyp z predošlého workshopu s reálnymi používateľmi.

    Čo sa naučíte na workshope?

    • Ako sa pripraviť na testovanie použiteľnosti
    • Povieme si užitočné zásady a poukážeme na chyby, ktoré sa stávajú počas testovania
    • Ako vytvoriť hypotézy a napísať scenár pre testovanie
    • Ukážeme si postupy, ako vytvoriť dobrý scenár
    • Viesť testovanie použiteľnosti (Guerrilla testing)
    • Vyskúšate si testovanie na vlastnej koži
    • Zhodnotiť výsledky testovania
    • Prioritizovať zistenia, a ako ďalej pokračovať v projekte

Termíny

Začiatok kurzu
Round 118. 1. 2021
Round 2Soon

Cena

PonukaCena
Early Bird20% zľavaEARLYBIRD20
Regular priceplná suma599€

Lektori

Michal Blažej Founder, UX Designer • Lighting Beetle

Michal spolu-založil agentúru Lighting Beetle, kde sa venujú návrhu User Experience komplexných webov, mobilných aplikácii a softvéru. Propaguje dizajn založený na zákazníckom výskume, testovaní a merateľných dátach. Počas 7 rokov existencie agentúry sa podieľal na viac ako 200 user-centered projektoch v 15 krajinách sveta pre IT segment, bankovníctvo, poisťovníctvo, cleantech, telco a pod.

Michaela Kočiová Head Of Design • Sygic

Miška je User Experience dizajnérka, podľa ktorej je dobrý dizajn založený na potrebách ľudí, ako aj potrebách biznisu. Tvorbe produktov a služieb sa venuje už vyše 10 rokov. Design je podľa Mišky témou, ktorú má zmysel podporovať a vzdelávať v nej. A to je aj jedným z dôvodov, prečo spoluzaložila Slovenskú User Experience Asociáciu.

Veronika Pelcová UX Designer • Itera

Veronika je UX dizajnérka v bratislavskej Itere, do ktorej prešla z agentúrneho prostredia. V tíme s developermi a testermi pomáha navrhovať a automatizovať procesy riešenia poistných udalostí pre najväčšiu nórsku poisťovňu. Rada sa venuje workshopom, ktoré sa tešia veľkej obľube u jej technicky orientovaných kolegov.

Butterfly Effect Andrej Garaj

Andrej Garaj UX Designer • Sygic

Andrej je dizajnér používateľskej skúsenosti v Sygicu, kde spolu s kolegami vyvíjajú navigáciu pre milióny používateľov. Okrem bežnej dizajnérskej práce má rád rôznodé metodiky a nové dizajnérske postupy. Je veľkým fanúšikom dizajn šprintu a dizajnérskych workshopov, ktoré prinášajú efektivitu a poriadok. Svoj voľný čas venuje Butterfly Effectu alebo Inováciam Bratislavy, kde pomáha ako UX konzultant.

Martin Krupa Founder, UX Designer • Ui42

Martin sa internetu a webom venuje profesionálne od roku 1996. V roku 1997 založil webovú agentúru ui42, kde je riaditeľom. Od roku 2008 sa intenzívne venuje UX a použiteľnosti. Pod jeho vedením v ui42 prebehlo vyše 100 dní testovaní použiteľnosti. Prednáša na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Je spoluzakladateľom Slovenskej UX asociácie (SUXA).

Oliver Meres Managing Editor • Folk.ad

Oliver si vďaka svojej láske k slovám prešiel pozíciami copywritera a content stratéga v UX až k produkcii veľkých content marketingových kampaní a magazínov. Má za sebou sériu úspešných digitálnych produktov, rozumie použiteľnosti webov a aplikácií a vie efektívne destilovať zložité myšlienky do pár slov.

Ďalšie podobné kurzy

Games Lab 5 mesiacov • 20 hodín týždenne hodín týždenne

Láka vás vidina tvorby hier za pomoci skúsených mentorov z herného sveta? Chceli by ste “publishnúť” svoju prvú hru? V Games Labe si za 5 mesiacov prejdete celým procesom vývoja hry, od analýzy trhu, tvorby hrateľného prototypu, užívateľského testovania, až po jeho uvedenie na trh. Dostanete reálne zadanie a makať budete v tíme s ďalšími grafikmi, programátormi, game dizajnérmi a product ownermi. Program je vhodný pre študentov aj pracujúcich ľudí.

Apps Lab 5 mesiacov • 20 hodín týždenne hodín týždenne

Vstúpte do sveta startupov, dizajnu a technológí! Počas 5 mesiacov si prejdete celým procesom vývoja iOS, Android alebo hybridnej aplikácie, od idey až po vydanie na App Store. V tíme budete pracovať na reálnom zadaní od stakeholdera pod vedením skúsených mentorov z biznisu. Makať budete v tíme s ďalšími grafikmi, dizajnérmi, programátormi a biznis ľuďmi. Program sa dá stíhať aj popri škole či práci.

Dizajn šprint 2 týždne • 5 stretnutí hodín týždenne

Dizajn šprint je jedinečný proces z dielne Google Ventures, ktorý vás naučí riešiť kritické otázky a otestovať nové nápady. V krátkom čase si overíte funkčnosť prototypov. Samotný proces je detailne nedizajnovaný tak, aby bola každá minúta dizajn šprintu využitá na maximum. Celým procesom si u nás prejdete pod dozorom skúseného mentora.

Zapíš sa do nášho newslettra a budeš dostávať najnovšie novinky

Život v Butterfly Effect programe

© Copyright 2020 Butterfly Effect. Všetky práva vyhradené.

Vyber si Lab a zadania, ktoré chceš vypracovať:

Označ témy, ktoré ťa zaujímajú:

×

Zdravím!

Máš otázky? Pošli mi Whatsapp správu tu alebo mail na alzbeta@butterflyeffect.sk
Rada pomôžem :slightly_smiling_face: 

×